- Hem /
- Kundtjänst /
- Var är mitt paket?
Var är mitt paket?
Hur följer jag mitt Bax Music paket? Var hittar jag Track & Trace-numret? Hur många avlämningsförsök görs? Här hittar du svar på alla leveransfrågor.
Följ beställning | Leverans hos grannar | Leveransinformation per leverantör
Följ beställning
När din beställning är skickad, får du ett Track & Trace-nummer via e-mail. Med Track & Trace-numret kan du följa ditt paket.
- Om du får koden på kvällen eller natten, kan du använda den följande morgon.
- Har du inte fått något Track & Trace-nummer? Kolla i dina "Oönskade mail" eller "Spam".
- Om du har en specialleverans, får du inget tracking-nummer.
Leverans hos grannarna?
Vi förstår att det är smidigt för en del kunder att grannen tar emot leveransen. Om du vill att grannen tar emot ditt paket rekommenderar vi att du ringer till leverantören och frågar om det.
Tips:
- Vet du att du inte kommer att vara hemma när paketet levereras? Välj då upphämtning under beställningsprocessen (i steget leveransmetod). Välj därefter ett upphämtningsställe i din närhet.
- Du kan välja en speciell dag för leverans. Se vår översikt av leveransmöjligheter.
Leveransinformation per leverantör
Bax Music samarbetar med Dachser, DHL, UPS och PostNord. Under beställningsprocessen (under steget leveransmetod) ser du vilka valmöjligheter som finns. Det beror på vilka fraktval du har gjort, om du exempelvis har en stor beställning kan du enbart välja Dachser som utför våra pallsändningar. Nedan hittar du mer information per leverantör.
DHL/PostNord
DHL/PostNord levererar vanligen mellan 8:30 och 21:00 från måndag till lördag.
- 1. När vi har skickat din beställning, får du ett Track & Trace-nummer via e-mail. Det sker oftast på kvällen eller under natten.
- 2. Från och med följande morgon kan du använda koden för att följa din beställning. Där ser du också en ungefärlig tidpunkt på dagen för leveransen (observera att det är en uppskattning).
- 3. Om du inte är hemma, lämnas ett meddelande i din brevlåda. Följ instruktionerna som står på den.
- 4. Upphämtning: Om du inte varit hemma vid leveransförsök, lämnas paketet till närmaste upphämtningsplats där du dagen efter kan hämta det. Du får ett meddelande i din brevlåda med plats och adress. Du har två veckor på dig att hämta ut ditt paket innan det skickas tillbaka till Bax Music. Tänk på att du behöver visa legitimation för att hämta ut ditt paket.
Bra att veta:
UPS
UPS levererar vanligtvis mellan 9:00 och 19:00 måndag till fredag (ej helgdagar).
- 1. När vi har skickat din beställning, får du ett Track & Trace-nummer via e-mail. Det sker oftast på kvällen eller under natten.
- 2. Från och med följande morgon kan du använda koden för att följa din beställning.
- 3. Om du inte är hemma, lämnas ett meddelande i din brevlåda. Följ instruktionerna som står på den. Den innehåller information om:
- ett nytt försök att leverera kommer att ske (maximalt 3 försök görs)
- om ditt paket kan hämtas upp och var.
Bra att veta:
- Bax Music har ett avtal med UPS att de kan lämna paket till grannar. Läs mer om detta hos UPS.
- Om du hämtar ut ditt paket behövs en legitimation.
- Du har 10 dagar på dig att hämta ut ditt paket innan det skickas tillbaka till Bax Music.
- Om ditt paket inte är inlämnat för avhämtning efter första leveransförsöket, kan du för det mesta lämna önskemål via UPS. Då använder du det UPS InfoNotice-nummer som finns på meddelandet du fick i brevlådan.
Dachser (bulk/pall)
Dachser tar hand om alla bulk/pall-beställningar från Bax Music (stora/tunga beställningar). Du kan förvänta leverans mellan 8:30 och 18:00.
- 1. När vi har skickat din beställning, får du ett Track & Trace-nummer via e-mail. Det sker oftast på kvällen eller under natten.
- 2. Från och med följande morgon kan du använda koden för att följa din beställning.
Se även
Frakt
Ändra leveransadress
Beställning ej mottagen
Leveranstider
Beställa