- Hem /
- Kundtjänst /
- Returer
Returer
Klicka här för att anmäla din retur
Vad kan jag returnera?
I följande fall kan du returnera en beställning. Klicka på länkarna för att läsa mer.
> Ångerrätt och 30 dagars pengarna tillbaka garanti
> Mottagit skadad produkt
> Defekt inom garantin
> Reparation utanför garantin
> Fel produkt levererad (se nedan)
Vet du tillräckligt?
Hur ser returvillkoren ut?
Förpacka och skicka
- Använd bra förpackningsmaterial! Läs returvillkoren noggrant. Du är själv ansvarig för eventuell skada som uppstår under frakt. Vårt råd:
- 1. Om du fortfarande har originalförpackningen, använd denna först. Om du inte har den, se till att du hittar ett annat fullgott förpackningsmaterial.
- 2. Packa in förpackningen i en skyddsförpackning, exempelvis Baxkartongen som produkten levererades i.
- 3. Om det behövs, fyll ut kartongen med bubbelplast eller annat så att produkten inte kan flytta på sig i paketet.
- Skriv ingenting på originalförpackningen och klistra inga etiketter eller annat på den. På Baxkartongen kan du givetvis göra det, men det är viktigt att originalförpackningen är oskadad.
- Du ansvarar själv för returen. Spara track och trace numret till du har fått ett mottagarbevis från oss.
- Fyll i returformuläret och lägg det i paketet (det yttersta paketet). Endast komplett ifyllda formulär kommer att behandlas. Mer information om detta finns i avsnittet "Hur skickar jag tillbaka en produkt gratis?"
- Klistra på returetiketten över din egen adress på Baxkartongen (det yttersta paketet). Mer information om detta finns i avsnittet "Hur skickar jag tillbaka en produkt gratis?"
- Din retur skall lämnas in vid närmaste UPS Service Point.
Ångerrätt och 30 dagars pengarna tillbaka garanti
- Är produkten oskadad, men du vill utnyttja ångertiden? Läs då även informationen och villkoren för 30 dagars pengarna tillbaka garanti
Kommentarer om mjukvara/software
- Ett mjukvarupaket kan du enbart skicka tillbaka om paketet fortfarande är förseglat. Originalfolien måste också sitta runt den. Om förpackningen är öppnad, skickar vi tillbaka den till dig.
- Öppnad mjukvara kan endast skickas tillbaka om du har fått ett godkännande från en av våra medarbetare. Detta godkännande ges endast om vi har skickat fel produkt till dig.
- Med viss hårdvara medföljer mjukvara, exempelvis en cd eller nedladdning. Om du vill returnera ett hårdvarupaket måste mjukvarulicensen vara oanvänd, såvida det inte var nödvändigt för att utvärdera hårdvaran. Om du ändå har använt licensen för mjukvaran tillkommer en kostnad på 250 kronor för att ersätta den. Om du har använt hela mjukvaran tillkommer hela kostnaden för den.
Frågor?
Kontakta vår helpdesk, 031-308 86 51.
Var hittar jag returformulär och fraktetikett?
Efter att du har anmält din retur får du ett mail (inom 48 timmar) från oss med ett returformulär. Därefter får du ett mail med en fraktetikett. Formuläret fyller du i och bifogar i det yttersta paketet. Etiketten klistrar du på ytterpaketet över din egen adress (om du använder Baxkartongen) och lämnar paketet på din närmaste UPS Service Point.
Hur skickar jag tillbaka en produkt gratis?
Returfrakt är gratis under de första 180 dagarna efter leverans.
Produkter som tillsammans väger mindre än 20 kilo och har ett maximalt mått på 80 x 50 x 35 cm:
- Steg 1. Anmäl din retur. Du kan fylla i en eller flera produkter från din beställning. Därefter får du ett bekräftelsemail (det första mailet). Om du inte får det, kontrollera din spam-mapp.
- Steg 2. Vi kontrollerar din returanmälan. Om problem uppstår, kontaktar vi dig. Är allt ok skickar vi ett godkännande via mail, innehållande returformuläret (det andra mailet). Därefter kommer ett e-mail med returetiketten (det tredje mailet).
- Steg 3. Skriv ut formuläret och etiketten. Formuläret bifogar du i den yttersta förpackningen och klistrar returetiketten utanpå (över din egen adress).
- Steg 4. Lämna paketet på din närmaste UPS Service Point.
- Steg 5. Tala om för ombudet att paketet ska returneras till Bax Music. De hjälper dig och du får ett kvitto med track and trace nummer. Spara denna kod till du får en mottagningsbekräftelse från oss. Oftast får du den inom fem arbetsdagar.
Föredrar du att boka en upphämtning? Det går bra mot en kostnad på 250 kr. Om du önskar detta, vänligen kontakta vår kundtjänst efter att du har följt stegen 1-3 enligt beskrivningen ovan.
Produkter som tillsammans väger mellan 20 och 30 kilo och har en maximal längd på 270 cm:
- Steg 1. Anmäl din retur. Du kan fylla i en eller flera produkter från din beställning. Därefter får du ett bekräftelsemail (det första mailet). Om du inte får det, kontrollera din spam-mapp.
- Steg 2. Vi kontrollerar din returanmälan. Om problem uppstår, kontaktar vi dig. Är allt ok skickar vi ett godkännande via mail, innehållande returformuläret (det andra mailet). Därefter kommer ett e-mail med returetiketten (det tredje mailet).
- Steg 3. Skriv ut formuläret och etiketten. Formuläret bifogar du i den yttersta förpackningen och klistrar returetiketten utanpå (över din egen adress).
- Steg 4. Lämna paketet på din närmaste UPS Service Point.
- Steg 5. Tala om för ombudet att paketet ska returneras till Bax Music. De hjälper dig och du får ett kvitto med track and trace nummer. Spara denna kod till du får en mottagningsbekräftelse från oss. Normalt sett får du den inom fem arbetsdagar.
Föredrar du att boka en upphämtning? Det går bra mot en kostnad på 250 kr. Om du önskar detta, vänligen kontakta vår kundtjänst efter att du har följt stegen 1-3 enligt beskrivningen ovan.
Produkter som tillsammans väger 30 kilo eller mer och har ett maximalt mått på 270 cm:
- Upphämtning är gratis. Kontakta vår helpdesk, 031-308 86 51 för att planera in den med en kurir på en tid som passar dig.
Jag har fått fel produkt!
Stämmer inte leveransen med vad du har beställt? Då kan du givetvis skicka tillbaka den levererade produkten utan extra kostnad. Se instruktionerna ovan för gratis returer. Så snart returen har ankommit till vårt lager skickar vi den nya produkten.
- Obs: Om du fått fel produkt levererad, kontakta alltid helpdesk (031-308 86 51 eller helpdesk@bax-shop.se) innan du skickar din produkt.
- Kontrollera alltid returvillkoren ovan innan du skickar tillbaka något.
Vilken status har min retur?
Vi ber dig att läsa all information ovan noggrant. Då vet du hur länge du måste vänta på bekräftelser och hur du skickar tillbaka en produkt. Skulle det ta längre tid än angivet, kan du kontakta vår helpdesk (031-308 86 51 eller helpdesk@bax-shop.se).
Om jag har betalat fraktkostnader för min beställning, får jag då tillbaka dem vid en 30-dagarsretur?
Ja, vi återbetalar fraktkostnaderna om du returnerar hela beställningen (alltså alla beställda artiklar). Returnerar du en del av beställningen får du inte tillbaka fraktkostnaderna.
Se även
Garanti
30 dagars pengarna tillbaka garanti
Reparationer
Status på reparationer
Mottagit skadad produkt